Počet členů AOV překročil dvě desítky. Nově do řad asociace vstupuje ČTK, NextPage media a New Look Media
NextPage media se řadí mezi rychle rostoucí vydavatelství na českém trhu. Mezi lety 2020 a 2022 vzrostly příjmy společnosti o víc než 100 procent. Do portfolia společnosti patří časopisy Heroine, Finmag, Football Club a JsmePartners a webové portály peníze.cz a peniaze.sk, heroine.cz, finmag.cz a footballclub.cz.
„Dnešní doba klade na mediální domy stále větší nároky. V době, kdy pravidla hry určují zahraniční korporace a Seznam, cítím velkou potřebu koordinovat naši politiku společně s dalšími subjekty fungujícími na podobném principu a potýkajícími se se stejnými výzvami jako NextPage Media. Hlavním motivátorem pro vstup je pro mě osobně právě sdílení know-how a hledání společného postupu proti finančně silnějším subjektům, které ohrožují existenci menších mediálních domů,“ popsal důvody vstupu do Asociace online vydavatelů jednatel NextPage Media Martin Vlnas.
Začátkem roku 2023 se rozšiřuje asociace také o Českou tiskovou kancelář, která je národní zpravodajskou agenturou, jejímž posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. ČTK vznikla v roce 1918, v dnešní podobě funguje od roku 1992, kdy se podle zákona o ČTK stala veřejnoprávní institucí. Na státu je politicky i ekonomicky nezávislá, na své fungování si vydělává prodejem multimediálního zpravodajství a dalších produktů a služeb. Kromě pražského ústředí má 14 regionálních poboček a síť zahraničních zpravodajů.
„ČTK je stejně jako podobné agentury v jiných zemích specifický typ média. Jako multimediální agentura poskytuje svým klientům, především vydavatelům, širokou paletu služeb pro tvorbu obsahu - od textu, přes fotky, video, videostreamy, zprostředkovaně servis zahraničních agentur a podobně. Je tedy nutné, aby byla svým klientům nablízku, aby znala jejich problémy, jejich potřeby a dokázala na ně s předstihem reagovat. ČTK má současně zájem na tom, aby spolu vydavatelé spolupracovali v těch oblastech, kde mají společné zájmy,“ shrnul generální ředitel ČTK Jiří Majstr.
Příchodem nových členů do Asociace online vydavatelů překročil jejich počet dvě desítky. „Jsme velice rádi, že činnost AOV má mezi vydavateli pozitivní ohlas a dokáže zaujmout malé i velké vydavatele. V současnosti evidujeme další přihlášky a můžeme tedy očekávat další rozšíření naší organizace,“ uzavřel předseda AOV Libor Matoušek.
Posláním AOV je prezentovat názory a stanoviska vydavatelství především online médií na fungování mediálního trhu včetně názorového ukotvení vůči přirozené technologické evoluci, kterou mediální trh zažívá.